Millised on tähtsad reeglid sotsmeedia jaoks pildistades?

07/08/2019

Gerda Carina on vabakutseline portreefoto- ja videograaf, kelle tööprojektid ja elu on Eestist väljaspool. Portreefotograafina omab ta suuri kogemusi koostöödest meigikunstnike, moekunstnike ja juuksestilistidega ning tunneb ilumaailma töö spetsiifikat väga hästi. Kuna Gerda Carina omab kogemust ka koolitajana - basic sammudest telefoniga pildistamisest kuni fototöötlusprogrammide tundmiseni professionaalidele, siis küsisime tema käest 5 põhireeglit pildistamiseks kui pildistada veel ei osata aga soov seda teha on suur!

Visuaalne maailm on saanud tänapäeval meie elu lahutamatuks osaks, sealhulgas foto ja video. Fotograafia ja üleüldse pildistamise tehnilised võimalused on pidevas arengus ja lihtsamad võimalused on kõigile kättesaadavad - juba telefonides. Kuna ilutööstust loetakse maailmas suurimate äriliikide sekka, siis visuaalne pool on siinjuures olulise tähtsusega. Ja eriti puudutab iluvisuaali loomine just ilumaailma teenusepakkujaid ehk iluteenindajaid.

Iluteenindaja loob ennast reklaamides visuaali oma saavutatud töö tulemustest kas nahaprobleemide, rikutud juuste või ebakvaliteetse maniküüri jne paremaks muutmisest või lihtsalt ilusa tulemuse saavutamisest ja oma loomingust. Seda kõike selleks, et kliendil tekiks usaldus ja soov tema juurde protseduurile või meiki või juuksurisse minna. Kliendil on väga riskantne minna ilusalongi võõra juurde kui ta ei tea midagi teenindaja oskustest. Loomulikult räägime me täna kogu maailmas levinud soovitusturundusest, aga visuaalne materjal kodulehel või sotsiaalmeedia platvormidel on siiski määrava tähtsusega - silmaga nähtav kaunis jäädvustus tekitab usaldust!

Olen ise teinud palju koostööd erinevate iluteenindajatega erinevates riikides ning loonud nendega koostöös professionaalseid ilufotosid. Nende kogemuste põhjal saan väita, et professionaalne foto või video saab koheselt rohkem tähelepanu ja kutsub neile juurde uusi kliente.

Nagu eelpool mainisin, siis täna saab iga inimene teha oma loomingust ise fotod või videot juhul kui tal puudub võimalus teha koostööd professionaaliga. Loomulikult on tulemused erinevad professionaale tehnikaga fotol ja telefonifotol, aga siiski julgustaksin iluteenindajaid katsetama ja annaksin mõningad näpunäited, millega võiks arvestada kui oma töid sotsiaalmeedia jaoks jäädvustatakse:

1. Postita võimalikult vähese müraga pilte

Kui sinu eesmärgiks on pildistada oma töö tulemust, siis vali taustaks midagi väga lihtsat. Sellisel juhul jääb vaataja fookus õigele asjale või objektile. Sinu suurepäraselt tehtud töö kvaliteet langeb koheselt kui pilt on tehtud suvalisel taustal - eriti kui soovid fokusseerida näiteks tehtud meigi või näohoolduse tulemust. Kui sinu tehtud töö tulemus on suurepärane ja tahad seda ka teistega jagada, siis on oluline see ka vastavalt jäädvustada.

2. Kasuta võimalikult häid valgustingimusi

Minu isiklikuks lemmikuks on pildistada ning filmida naturaalse valgusega ning vajadusel töötlusprogrammis lisada ühe näpu liigutusega valgust juurde - väga kergelt. Miks on valgus fotol oluline? Valgus lisab fotole elu ning tekitab helge tunde.

Kui otsustad pildistada pimedas toas kus põlevad lisaks sooja valgusega lambid kõige hullemal juhul laes, võib välja tulla pigem eemalepeletav pilt kui kutsuv. Ilusal tööl puudub igasugune kvaliteet ja ka jädvustatud inimese ilu kaob.

3. Ära mine kaasa piltide üle töötlemise vooluga

Tänapäeval uputab tehnikamaailmas erinavatest pilditöötluse äppidest. Küll saab teha silmi ebanormaalselt suuremaks, nahka plankühtlaseks e blurrimaks, huuli lopsakamaks, ripsmeid pikemaks, keha saledamaks, rindasid suuremaks jne.

Mis on aga selliste äppide kasutamise oht?

Kui Sa pole fotograaf, kellel on photoshopiga töötamise kogemus, siis võib juhtuda et muudad oma pildid hoopis koledamaks kui ilusamaks - pilt muutub ebaloomulikuks ja seda tihti ei oska sa ise näha, aga näevad kõik teised, sest see on äratuntav ja eriti oluline on see just selfide puhul. Oma loomingu jäädvustamise puhul on pildi töötlemine väga tähtis - "Less is more" ütlus on siin omal kohal! Ära muuda oma tööd tavapäraseks blurriks - see on koheselt nähtav ja selliseid töid on sotsiaalmeedia täis

4. Pigem maksa professionaalsele foto-või videograafile kui hoiad visuaalse poole pealt kokku, sest see on sinu tähtsaim visiitkaart visuaalmeedias!

Suurim viga mida tehakse - soovitakse luua ilusat professionaalset kodulehte või portfooliot kuid ei soovita investeerida professionaalsesse foto- või videograafi. Oma kogemuse põhjal julgen väita, et olen teinud väga produktiivset koostööd erinevate erialade esindajatega ja lõpptulemus on olnud äärmiselt nauditav. Kahjuks on paljud neist aga jõudnud professionaalini peale pikki ja närvesöövaid ise tegemise püüdlusi, mis neid kahjuks rahuldava visuaalse pooleni ei viinudki. Kaotatud oli palju aega mille oleks võinud suunata hoopis mujale ning koheselt usaldada visuaalne pool profi kätesse.

Kui tunned, et elutempo on kiire ning töö võtab enamuse ajast ja sul pole aega hakata õppima foto- või videokaamera käsitlemist või uurima lähemalt oma telefoniga pildistamise võimalusi, siis otsi enda tiimi professionaal kellel on hea silm ning kes teeb heal tasemel fotosid.

Kui soovid ligi tõmmata kvaliteeti pead ka kvaliteeti välja andma!

5. Soovitused ilutegijatele, kes ei tea kuidas alustada oma tööde jäädvustamist kvaliteetse fotona

Kui sa soovid oma portfooliot hakata looma täiesti nullist ning sul puudub varasem kogemus, soovitan ma otsida loova ja hea silmaga fotograaf. Lase temal teha algust enda isikliku portfoolioga. On väga oluline luua esmalt tugev baas kust saad hiljem juba ise edasi minna. Aja jooksul saad juba ise hakkama pildistamisega ja sul on hea eeskuju ning kogemus kellelt õppida. Lisaks on sul ees juba professionaalsed pildid mille kvaliteeti oskad juba ise näha ja hinnata ning seda ka edaspidi hoida.

Sul ei pea olema viimase peal professionaalne kaamera, et oma töid jäädvustada. Sul peab olema lihtsalt piisavalt kirge, soovi, silma ja kannatust, et oma töö pildile sättida võimalikult kaunilt, loomulikult, usaldavalt ning kutsuvalt.

Oma loengus I Am Beautiful 2019 iluseminaril toon kuulajateni rohkem ja detailsemat infot oma tööde jäädvustamisest ning vigadest mida kindlasti vältima peaks ja palju muud infot visuaalseks pildis olemiseks. Kuna 20. septembril esinevad ka sotsiaalmeedia ja kodulehtede ning reklaami tegemise eksperdid, siis peale iluseminari on loodetavasti kõigil osalejatel palju entusiasmi koheselt looma ja tegutsema ning ennast arendama hakata!

Peatse kohtumiseni Eestis 20 septembril 2019 I Am Beautiful iluseminaril!